Veelgestelde vragen

Hieronder beantwoorden wij enkele vragen die regelmatig aan ons gesteld worden door klanten.

Heeft u een andere vraag of je kom je ergens niet uit? Neem gerust contact met ons op en wij zullen zo snel mogelijk uw vraag beantwoorden,

Veelgestelde vragen

Is mijn reservering wel goed gegaan, ik heb geen bevestiging ontvangen?

Het kan voorkomen dat u geen bevestiging ontvangt nadat u succesvol een reservering heeft afgerond. Dit is vervelend en kan verschillende oorzaken hebben.

U heeft misschien een foutief e-mailadres ingevuld. Een typefoutje kan iedereen overkomen, maar dat kan wel als gevolg hebben dat u geen bevestiging ontvangt.

U heeft onze bevestigingsmail misschien per ongeluk zelf verwijderd, of juist al binnengehaald via een ander apparaat. Check dus voor de zekerheid uw prullenbak en eventuele andere apparaten waarmee u mailt.
Onze bevestigingsmail is in uw spambox terechtgekomen. Controleer dus of onze mail door uw software ten onrechte als spam is aangemerkt en naar uw spambox of prullenbak is verplaatst.

Onze bevestigingsmail is onderweg van onze mailserver naar uw mailaccount tegengehouden en verwijderd door een (te) streng afgesteld spamfilter. Dergelijke mails verdwijnen als het ware in een zwart gat. Dit komt vooral voor bij accounts van de grote gratis mailproviders, zoals Gmail, Hotmail, LiveMail en iCloud. Hier is niets aan te doen, dergelijke mails zijn niet te achterhalen.

Heeft u wel een boeking gedaan (inclusief succesvolle betaling), maar geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan even contact met ons op en geef zo goed mogelijk de gegevens van uw boeking door: uw naam en het gebruikte e-mailadres, de naam en de datum van de geboekte vaart, de datum en tijd van de boeking en het aantal personen. We checken uw reservering dan handmatig en nemen contact met u op.

Kan het voorkomen dat een geboekte vaart niet doorgaat?

Ja, het kan helaas voorkomen dat u plaatsen heeft gereserveerd en de tickets heeft betaald, maar dat we toch moeten besluiten de vaart niet te laten doorgaan. Dit kan verschillende redenen hebben.
We laten u dit dan op tijd weten en betalen u uiteraard de gemaakte reserveringskosten terug. In officiële taal:

“IJmuidense Rondvaart Maatschappij BV behoudt zich het recht voor een vaart te annuleren door onvoorziene omstandigheden.
Bij annulering door IJmuidense Rondvaart Maatschappij BV zijn wij tot niets meer verplicht dan tot het terugbetalen van de betaalde ticket- en boekingskosten. Deze worden per ommegaande gerestitueerd.”

Hanteren jullie Algemene Voorwaarden?

Watertaxi IJmuiden is een onderdeel van IJmuidense Rondvaart Maatschappij bv. U kunt de algemene voorwaarden van de IJmuidense Rondvaart Maatschappij vinden op de pagina Algemene Voorwaarden.

Hoe staat het met de veiligheid aan boord?

Onze boot is gecertificeerd door de Inspectie Leefomgeving en Transport, voldoet aan alle veiligheidseisen en wordt goed onderhouden. Het personeel aan boord is ervaren en volledig gekwalificeerd.

Is het schip rolstoeltoegankelijk?

Ja, het schip is rolstoeltoegankelijk, met uitzondering van de sanitaire voorzieningen. Let wel deurbreedte is 80 cm.

Hoeveel personen en fietsen kunnen aan boord?

De “Koningin Emma” kan maximaal 100 passagiers vervoeren.
Neemt iedereen een fiets mee dan kunnen er 50 personen aan boord

Wat is het vertrek en eindpunt van de taxivaarten?

Ons vertrek- en eindpunt ligt in de haven van IJmuiden, bij de “Dankzij Terminal”. Die ligt in de kop van de haven, aan het Sluisplein nr. 78. Een routebeschrijving staat op de contactpagina.